ONO KOON

Die Sehnsucht des Verbrauchers nach dem Echten und dem Wahren wächst stetig.

 

Natürlichkeit, Nachhaltigkeit und ethische Werte sind gegenwärtig gewordene Qualitätsmerkmale. Dies haben wir zum Anlass genommen, eine Verkaufskultur zu entwickeln.

 

In den ONO KOON Läden werden für individuelle Frauen die Labels ONO KOON und inSein verkauft, für Männer gibt es einen Kleidungsstil unter dem Label ONO KOON.

 

Alle Modelle werden aus erlesenen Stoffen in Deutschland entworfen und hergestellt. Kontinuierlich wechseln die Modelle, so dass die Kunden immer wieder neu inspiriert werden.

 

Die Verkaufsräume mit ihrem großzügigem Ambiente und anspruchsvollem Wohlfühleffekt bieten Gelegenheit, verkaufsfördernde Events zu veranstalten. Das Gespür für das Produkt und die dazu passende Verkaufsphilosophie werden von Kunden sehr positiv aufgenommen.

 

Bis jetzt gibt es fünf ONO KOON Läden in Berlin, Frankfurt, Mainz, Hamburg und Oldenburg.

 

Gewünscht ist die Verbindung zu Kunst und Kultur, Film und Fernsehen. Bereits ausgestattet wurden die Künstler der Aufführung „Iphigenie auf Tauris“, Schauspiel Frankfurt.

 

Weitere Kontakte mit Fernsehproduktionen bestehen.

Creative Economy

 

The 21st century challenges society in many ways. The appearance of the inner city centres and the development of the economy contribute to a constantly increasing longing for authenticity and truth. Nature, sustainability and ethical values became ever-present quality features. The desire for health and joie de vivre extends into all parts of modern life.

 

Wellness (Wohlgefühl in German) is considered to be an essential feature of prosperity.

 

All of these developments require a change of our views, in trade and in the economy as well. In times of fast-moving mass production and infinite duplicating self-service systems with a market dominating crowding-out competition, environmental and health conscious customers specifically look for individual, social compatible and sustainable offers. The textile industry would do well to respond to these changes.

 

Textile „wellness“ does not only refer to comfortable cuts, high-quality fabrics and design. Moreover, customers ask for an attractive interior design as well as an informed friendliness of the sales personnel. For textile retailers this represents an exceptional challenge and at the same time creates space for successful business concepts.

 

Since last year such a concept is developed by fashion producer inSein Creative Designemode in Bruchköbel. Owner Christa Rasch-Spenner describes the first successes of the changes taken as follows:

 

„We have noticed that those retailers who focus on the wellness factor, either at purchasing their range of goods, at advising their clientele or at decorating their stores make best bargains. Another important part is the choice of the sales personnel. We have therefore decided to perform our sales exclusively with those business partners, who have the courage to stand out from the commercial market and who align their actions and attitudes accordingly to this business idea. We would like to contribute to a revival of a customer friendly sales culture.“